torstai 9. toukokuuta 2013

Some

Hmm.. aattelin näin helatorstaina tehä kuitenki postauksen, vaikka piti oottaa siihen asti, että töistä ois jotain kuulununna :)

Mietin somea. Tässä männä viikolla autoin yhtä serkkupoikaa saamaan sen pyörän kuntoon ku vein sille iskän hylsyn lainaan. Sillä oli kuva facebookissa siitä pyörästä ja se kaipas apua; hylsyä tai lenkkiä.. ja sitten huomatii että meiltä löytyy tarvittava työkalu ja eikun ajamaan heille kyllää ja viemään osa. Tätäkään ei ois tapahtunu ilman facebookkia, mistäpä se ois tienny että Jenniltä löytyy joku osa jolla korjata moottoripyörää? Niin, ei mistään.

Tänään taas vaihteeksi kattelin minun kaverilistaa ja tein vähän muutoksia. Sori vaan kaikille ketkä poistin kavereista, nou baaad feelings! Mää vaan poistelen sellaiset, kenen kanssa en oo enää missään tekemisissä. Mulla ärsyttää kun kaverilistoilla pyörii sellasia ihmisiä, jokka vaan kyylää minun elämän tapahtumia, kuvia, päivityksiä. JOO okei, ei niitä tarvis sinne kirjottaa, julkasta tai muutenkaan laittaa, mutta onhan se välillä kivaa. Minusta on mukavaa jos oon saanu hyvän kuvan tai minulle on tapahtunut jotain mahtavaa ja jaan sen facebookissa. Se on mukavaa, että sen näkee siellä minun kaverit, jotka minut tuntee ja on minun kans tekemisissä. Eli läheiset.

Samoten mulla on tosi monelle piilotettuna moni kuvakansio ja minun päivitykset. En edes tiedä jatkanko kauaa facebookin parissa. Ainut hyvä puoli siinä on, että voi pitää helposti yhteyttä sellaisiin tuttuihin ja ystäviin jotka asuu eri maassa tai kauempana. Niin ja tosiaan auttaa kaveria saamaan moottoripyörä kuntoon ;). Muutoin en nää kyllä ku haittaa. Tykkäsin ku "ennen vanhaan" (kauhee ku oon vanha ku voin sanoa noin :D) mentiin kaverille kylään ku haluttiin nähä ja kysellä kuulumisia. Nykyään riittää kännykkä tai facebook. En ees aikanaan tykänny mesestä ku se oli pinnalla.

Tulipas tästä nyt someangsti! :D Anteeksi. Tässä on hyvä kirjotus, kannattaa lukea : "Äiti, miksi laitoit mut nettiin?" . Tiedän itsekin monta, jotka jakavat lapsensa kuvia tai muuten vaan laittavat lähestulkoon kaiken facebookiin. Miksi?

Niin ja elkää nyt kukaan vetäkö hernettä nenään, tää on vain minun mielipide. Minä arvostan sitä, että nähdään kavereita kasvotusten, ollaan yhteyksissä, tehdään asioita yhdessä. Onneksi minulla onkin tällainen kaveri- ja tuttavapiiri <3. :)

Jenni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti