tiistai 17. tammikuuta 2017

Vuosi 2016

Noniin, vuosi on vaihtunut :)

Joulun vietimme tuttuun tapaan Pudiksella ja poitsu tapasi ensimmäistä kertaa joulupukin. Oli aivan haltioissaan ja meillä puhutaan yhäkin joulupukista. Mikä tahansa kotona oleva tavara on kuulemma saatu joulupukilta. Oli se sitten maitopurkki tai toppahaalari :D

Uutta vuotta otimme vastaan kuumissa olosuhteissa, olimme nimittäin kaikki sairaana. Influenssa A jylläsi ja oltiin sitten lähes koko joululoma neljän seinän sisällä. 

No mutta, kerrataan vuosi 2016:

TAMMIKUU

- Palasin töihin osa-aikaisena ja poitsu aloitti päivähoidossa
- Häiden suunnittelua ja koekampausta, -meikkiä ja mekon viimeisiä sovituksia

HELMIKUU

- Juhlimme meidän häitä <3 
- Kaikki saivat tietää, että olemme olleet oikeasti naimisissa jo puoli vuotta :D

MAALISKUU

- Pidimme hyvälle ystävälle vauvajuhlat
- Nautimme hiihtolomasta ja pääsiäisestä
- Aloitin työt kokoaikaisena

HUHTIKUU

- Töitä ja arkea
- Vauvamiitinki

TOUKOKUU

- Juhlimme vappua hyvien ystävien kanssa
- Äitienpäivän viettoa <3
- Töissä oli kevätretki Escurialiin
- Ihana kummipoika syntyi :)
- Ystävän polttarit

KESÄKUU

- Ysäribileet Jyrkkäkoskella
- Juhannuksen juhlintaa perheen kesken
- Kummipojan ristiäiset

HEINÄKUU

- Ystävän häät <3
- LOMA!
- Kesälomareissu Suomessa ystävien kanssa :)
- Qstock

ELOKUU

- Ystävän polttarit
- Ystävän tunnelmalliset häät <3
- Työt alkoivat jälleen
- Kummitytön synttärit

SYYSKUU

- Synttäreitä... pappa, ukki, kummipoika :)
- Ensimmäinen hääpäivä <3

LOKAKUU

- Joulun odotus alkoi :D
- Ystävän tuparit
- Syysloma

MARRASKUU

- Isänpäivän viettoa Syötteellä :)
- Poitsu täytti kaksi vuotta <3 Juhlimme sitä vesirokossa
- Pikkujoulukausi starttasi

JOULUKUU

- Itsenäisyyspäivän juhlintaa
- Tuttavien synttäreitä
- Pikkujouluja
- Joulu <3

Ihana vuosi johon sisältyi paaaaaaaljon rahanmenoa :D Vuosi 2017 voisi olla päinvastainen kiitos! Eniten mieleen on jäänyt se kuinka nopeasti tuo pikkuherra kasvaa ja oppii uutta. Unohtumattomia hetkiä ovat myös olleet esimerkiksi ensikohtaamiset muumien ja joulupukin kanssa <3 :) 

Tuleva vuosi (tai nyt jo menevä) tulee olemaan jännittävä, ihana ja aivan erilainen. Tai ainakin toivon niin :) 

Mukavaa vuotta! Uusi vuosi, uudet kujeet ;)

Terkuin Jenni

tiistai 6. joulukuuta 2016

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Tänään meidän perheessä on juhlittu Suomea. Aamulla käytiin ulkona kirpsakassa pakkasilmassa vähän leikkimässä ja tehtiin poitsulle oma mäki takapihalle. :)

Kylmä ilma veroitti, sillä nukuttiin kaikki kolmen tunnin päikkärit! Unien jälkeen alettiinkin valmistautua iltaa varten ja vaihdettiin vähän parempaa päälle. Nautimme hyvästä ruoasta ja katselimme linnan juhlia. Yllättävän paljon juhlat kiinnostivat myös pikkuherraa. Poitsu oli vakaasti sitä mieltä, että pappa on mennyt kättelemään kaikkia vieraita :D

Hyvää itsenäisyyspäivää!




Poitsun lipusta piti ottaa kuva :´)

Terkuin Jenni


maanantai 28. marraskuuta 2016

Vesirokkosynttärit

Hauhidau. Tänään on suuri päivä. Kaksi vuotta sitten sain syliini ihanan ja äänekkään paketin. Meidän pikkuherra täyttää JO kaksi vuotta! Mihin tämä aika menee?

Saimme ikimuistoiset synttärit sillä meille tuli kylään vesirokko. Alkoi sopivasti perjantaina, päivää ennen juhlia. Nooh, mikäpäs siinä. Pidimme hyvin pienet juhlat sunnuntaina ja sankarikin jaksoi reippaasti koska kuumettakaan ei ollut ja näppylät ei kutisseet :)

Meillä oli muumiaiheiset synttärit ja mietin tarjoiluja hieman sen mukaan. Koristeluissa väreinä oli musta, valkoinen ja punainen. Katossa roikkui viirejä ja tokihan meidän liitutauluseinää koristi "Mitä osaan"- tekstit :)

Tässäpä hieman kuvasaldoa:



Täytekakkuna oli suklaa-appelsiinimoussekakku. Nom nom. Teemaan sopiva tietysti :D


Kynttilöitä puhaltamassa.. Hieman näköjään asensin hyvään kohtaan nuo kynttilät :¨D

~

Tarjolla meillä oli:

Haisulikakkua

Muumimamman bravuuria (Porkkanakakku)

Niiskuneidin simpukoita (Luumutorttuja)

Nuuskamuikkusen retkieväitä (Brownies)

Mörön terveisiä (Mörkö-pipareita)

Muumipeikon kalasaalis (Lohi-ruisnappeja)

Nipsun nautinto (Kinkku-voileipäkakku)

Hattivattien jätöksiä (Popcornia)

Muumipapan kävelykepit (Suolatikkuja)

~

Lahjaksi poitsu sai meiltä sen aiemmassa postauksessa mainitun leikkikeittiön. Oli kuulkaas huuli pyöreänä kun huomasi mitä oli tullut leikkihuoneeseen! :D Ai että <3 

Muutkin muistivat pientä sankaria ja lahjapöytä täyttyi värikynistä, piirustuskirjoista, muumikirja-joulukalenterista, vaatteista ja herkuista. 


Kokkaukset menossa :) <3

~

"Mistä on meidän pikkuherra tehty?
Muumeista, märistä suukoista, tarttuvasta naurusta.
Paloautoista, kokkailusta, karkuun juoksemisesta.
Maissinaksuista, lintujugurtista, perunoista,
Uhmasta, höpöttelystä, tavaroiden heittelystä sekä
pienistä käsistä jotka kaipaavat syliin.
Niistä on meidän pikkuherra tehty <3 "


PALJON ONNEA RAKKAALLE SANKARILLE! :)

~

Terkuin Äiti ja Isi



lauantai 26. marraskuuta 2016

Rakkautta on tuunata leikkikeittiötä yömyöhään.. :)

Moikkamoi!

Poitsulla lähestyy 2-vuotispäivä ja ollaan jo aikoja sitten päätetty että ostetaan hälle lahjaksi Ikean Duktig leikkikeittiö. Olin jo tyytyväinen koko keittiöön, mutta menin sitten eräänä iltana googlettamaan ihan vain hakusanoilla "duktig keittiö". Sattuipa sitten, niin että näytölle ilmestyi tuunattuja leikkikeittiöitä. Mitä mitä mitä? Pieni tuunaaja sisälläni heräsi heti.

Katselin monia kuvia ja hain inspiraatiota. Tottakai keittiö täytyy maalata, uunista ja mikrosta pitää saada rosteriset koska meillä itselläkin on ja mitä ihmettä on D-C-Fix?

Tilattiin keittiö Ikeasta ja postikulut olivat vain 7.90 e. Paljon halvemmaksi tuli tilata kotiin kuin lähteä tuolla meidän bensasyöpöllä sitä Haaparannasta hakemaan.

Tästä lähdettiin:

Kuva lainattu Ikean sivuilta


Ikea Duktig-leikkikeittiön tuunaus

Mitä tarvittiin:

- Valkoista Helmi kalustemaalia
- Tela ja pensseli
- Hopeasprayta
- D-C-Fixiä
- Hiomapaperia 
- Maalarinteippiä
- Mattoveitsi
- Tapettia taustaksi keittiöön

Lisäksi mies halusi vielä lisätä Ledvalot (Näitä insinöörin juttuja).




1. Ihan alkuun hiottiin kaikki puunväriset osat. Hiomapaperiksi valittiin keskivahvaa. Monissa blogeissa oli mainittu, että hiominen olisi työlästä, mutta en kyllä allekirjoita sitä. Hiominen sujui mukavasti salkkareita katsellessa ja ei ollut ollenkaan iso homma. :) Ai niin, emme tietenkään koonnet keittiötä ennen tuunausta, koska paljon helpompi tuunata ja käsitellä osat kun ne ovat irrallaan!

2. Hiomisen jälkeen maalasimme osat valkoiseksi. Tähän kannattaa valita lyhytkarvainen tela, sillä silloin telan jäljet eivät näy. Yllätyin siitä, että yksi maalauskerta riitti. Kalustemaali oli sitä hyvä, että se oli täysin hajuton ja maalin kuivumiseen ei mennyt tuhottomasti aikaa.


Palat kuivumassa :)


3. Uunin ja mikron luukku käsiteltiin hopeaspraylla jotta saimme luotua rosterisen vaikutelman. Luukkujen ikkunat suojattiin maalarinteipillä maalauksen ajaksi.



4. Sillä aikaa kun maalatut osat kuivuivat, pääsin työtason kumppuun.
Aivan mahtava tuote tuo D-C-Fix! Värejä löytyy moneen makuun ja työn jälki näyttää aivan aidolta työtasolta. 



5. Kun kaikki palat oli maalattu (myös toiselta puolelta, tämä tehtiin seuraavana päivänä), niin kokosimme keittiön. Tätä osuutta oli monessa blogissa sanottu haastavaksi, mutta eihän tuo ollut homma eikä mikään. Varmaan helpoin osuus koko projektissa!

6. Viimeisenä päällystimme vielä pahvin tapetilla (okei, tämä oli virhe, olisi pitänyt heti ostaa vaneri minkä tapetoimme sillä pahvi veti tapetin kuprulle joka näkyy myös kuvista) ja laitoimme sen taustaksi keittiöön. Valitsimme tähän tumman tiilitapetin, joka näyttää aika päheeltä ja aivan oikealta tiiliseinältä. Tarkoitus on vaihtaa tuo vaneriseen taustaan, mutta poitsu saa keittiön huomenna joten menkööt nyt tuolla pahvisella :) 

7. Mies asensi vielä Ledvalon työtasoon ja Voila! Valmis ja upea leikkikeittiö :)



Kaikkinensa projektiin meni viikko sillä olin mahataudissa mikä vähän hidasti etenemistä. Jos olisin ollut terve, olisi keittiö saatu tehtyä kolmessa päivässä. Mukava projekti ja ai että kun on hieno!

En malta odottaa poitsun ilmettä kun hän huomenna näkee keittiön :) :) Piristää varmasti vesirokossa olevaa pikkuherraa <3

PALJON ONNEA MEIDÄN RAKAS <3 :)

Terveisin Jenni

keskiviikko 16. marraskuuta 2016

Isänpäivä 2016

Moikka!

Ihanaa kun ulkona on lunta ja kunnolla pakkasta! Tosin huomisellehhan tuo näytti lupaavan jo vesisadetta ja paria astetta lämmintä... noo, ehkä se talvi vielä tulee ;)

Me oltiin perheen voimin Iso-Syötteellä isänpäiväviikonloppu ja nautittiin ihanasta maisemasta, hyvästä mökistä ja yhteisestä laatuajasta. Pakkanen kipusi siellä la-su yönä -20 asteeseen ja taivaalla näkyi komeat revontulet.

Päästiin mökille. Poitsu nakkasi kamat pois ja meni suoraan oman lelulaukkunsa pariin :D

Kyllä kelpaa!

Käytiin pitkällä kävelyllä ja rattikelkkailemassa. Eipä me saatu vetää edes koko kelkkaa, ku
herra "minä ite!" halusi tehdä kaiken :)

Lauantaina mökillä piipahti mummu ja pappa. Juhlittiin isänpäivää jo vähän ennakkoon. Ei meinanu herra pysyä pöksyissä ku näki ketä oli tulossa :,D


Tekasin yöllä ylläriksi juustokakun Mikolle:) Pikkasen meinas olla haastetta ku piti käsin vatkata kaikki ettei poijjaat herrää.

Käytiin lauantaina vielä syömässä Pärjällä. Sunnuntaina aamu löhöiltiin ja nautittiin rennosta oleilusta. Ajeltiin mökiltä suoraan moikkaamaan isopappaa ja sieltä sitten moikkaamaan ukkia sen työpaikalle. Poitsu pääsi ravintolaan apumieheksi ja vei ukin kanssa saippuaa keittiöön. Oli ihan mielissään kun näki pitkästä aikaa ukkiakin ja sai sen vielä piirtämiskaveriksi :)

Mukava ja tunteikas viikonloppu. ^^ Onnea vielä kaikki isät!

Terkuin Jenni


perjantai 21. lokakuuta 2016

Pientä sydänkohtausta ja lomantynkää

Moikkamoi!

Tässä on ollut aikamoista hulinaa. Onneksi tänään alkoi viikon LOMA. Ah, ihanaa. Suunnitelmissa on nähdä paljon kavereita, retkeillä Koitelissa, käydä vähän tupareissa, yöpyä Pudiksella ja nauttia laatuajasta perheen kanssa. Kuullostaa aika hyvältä, eikös? :)

Töissä meinasin viikolla saada sydärin kun menin puurovuoroon, eli avaamaan päiväkotia. Kävelin yhden ryhmän tiloihin ja siellä oli tietty valot pois päältä. Näpsäsin valot päälle ja siellä nurkassa seiso joku mies! Hengittelin vähän aikaa ja laskin hitaasti 1-10 kunnes tajusin, että se on Teemu Selänne! Tsiisus!

Kuva: Jani Mettovaara

Teemu on siis minun työpaikan uusi urheilukummi ja siksi meillä on se myös mukana tuolla töissä. En vaan yhtään tiennyt, että tämä pahvi-Teemu oli tuotu meidänkin päiväkotiin. Mukava ylläri tämmöiselle tyypille joka pelkää huonolla ilmalla ja sopivassa valaistuksessa jopa omaa varjoaan :D

No mutta. Aika hiljainen kaveri tuo Teemu. Ei sitten viitsinyt edes anteeksi pyytää.

Mukavaa syyslomaa kaikille jotka lomailee ja työssäoleville nostan hattua! :)

Jenni

lauantai 1. lokakuuta 2016

Joulu on kohta!

Hihhii, tämmöönen tonttu täällä hei.

Lokakuu vaihtui ja se tarkoittaa virallisesti sitä, että joulu on vähän niinkuin "ylihuomenna". Eli ei ensi kuussa, vaan sitä seuraavana. Loogista, eikö? :D

Ensimmäiset joululahjat on jo ostettu ja odottaa kaapissa paketointia. Minulla on tapana tehdä aina joululahjalista jo hyvissä ajoin, että voi sitten vähän hiljotelleen ostella lahjat. :) (Eikä talouskaan kaadu jos kaiken ostelun jättää joulukuulle, varsinkin kun verokarhu ei tänä vuonna ollut oikein ystävällinen)

Niin, ja vähänkö riemastuin kaupassa; torttutaikinaa! :D


Nom nom.

Ai niin, en sentään niin hullu oo, että oisin jo jouluvaloja laittanu.... ne on ollu paikallaan ulkona jo viime vuodesta :D

Mukavaa syksyä! :)

Peeäs: Ollaan katottu Mikon kans ihan mielissään tuota "Ota rahat ja juokse!" - sarjaa. Tietyllä tapaa oon aika skeptinen, mutta ihan hyvää viihdettähän tuo on. Päätettiin jo Mikon kans että haetaan ohjelmaan mukaan jos ei tartte liikkua pääkaupunkiseudulla :D Me ollaan siellä ihan hukassa, niin jäätäis heti kiinni. Muutenhan me oltais aika vahvoilla ;)

Tässäpä teemaan sopiva linkki: http://www.memecenter.com/fun/18877/how-csi-works

Terkuin Jenni