sunnuntai 24. heinäkuuta 2016

Kesälomaa 2016

Alkukesän touhuja kuvien muodossa:

Alkukesä oli sateista ja pilvistä. Lenkkeiltiin silti paljon! :)

Oulun vauhtipuisto oli ihan mukava paikka. Vähän jos kunnostaisi, niin olisi varmasti enemmän kävijöitä. Vauhtipuistossa oli kivoja "mökkejä", missä sai leikkiä. :)

Lomanaamat.

Varpaset <3

"Jos et kerta mee veteen ni äiti kastelee" ::D

-----

Tänä kesänä harrastimme kotimaan matkailua. Häämatkalle lähdemme syksyllä tahi talvella, tai sitten ensi kesänä. Vielä vähän suunnitelmat auki. Meillä piti lähteä jo nyt kesällä kahdestaan, mutta päätettiin sittenkin tehdä koko perheen yhteinen reissu, koska poitsu on vielä niin pieni. :)

No mutta, heinäkuun lopussa pidimme pienen elämysloman. Ensin olimme Vaasassa, missä söimme todella hyvät pihvit. Poitsu keskittyi enemmän ravintolassa olleeseen leikkipaikkaan. :D Käteviä nuo leikkipaikat; pysyy sekä vanhemmat että lapset tyytyväisenä ravintolareissun ajan.

Vaasasta ajelimme poitsun kohokohtaan; Naantaliin muumimaailmaan. Aika kalliit liput (27 e / hlö), mutta olihan se kyllä mahtava paikka! Muumit ja muut olivat todella hyvin rooleissaan ja kaikki tilat olivat siistit ja ehjät. Poitsu oli aivan haltioissaan muumeista. Koko ajan osoitteli ja hoki "mamma, mamma". Muumimaailmassa meillä oli mukana hyvä ystäväpariskunta poikansa kanssa.

Ensikohtaaminen. <3 :)

Muumimaailmasta lempparipaikaksi muodostui muumitalo ja Pikku Myyn kurpitsakoti. Siellä riitti touhua ja nähtävää. Mörön luola ja hattivatit hieman jännitti. Hemulille poitsu sanoi suoraan "Ei". :D

Muumitalossa oli ihana tuttipurkki. Melkein teki mieli jättää poitsun tutti sinne, mutta eipä se vielä sitä olisi tajunnut. Jospa tuon tutin jättäisi syksyn aikana pois.. eipä se enää edes käytä kuin unilla :)

Olimme muumihommien jälkeen yötä Turussa, ja poitsu nukahti lauleskellen "mamma, mamma. muumamma".. Taisi olla pienelle suuri päivä <3 :)

Hotellin ikkunasta näkyi Turun torille. Kysykää vaan, montako kertaa poitsu huusi "auto!" ja osoitteli kadulle :D

Hotellissa oli suuri leikkihuone, missä oli vaikka mitä kivoja juttuja! Poitsun lemppari oli junarata, jota piti äidin kanssa kiertää ympäri ja ympäri useaan kertaan.

Turusta ajelimme Tampereelle, missä menimme Särkänniemeen. Siellä käytiin koiramäessä, missä on kotieläimiä ja puuhapaikkoja. Heti alkumetreillä oli aivan selvää, ettei poitsu oikein välittänyt eläimistä. Poitsu katsoi aina yhtä eläintä pari sekkaa ja sanoi "Ei", ja jatkoi matkaa :D Tiedä sitten, mitä ominaisuuksia niissä ois pitäny olla että ois kelvannut. Pupua ja hevosta jaksettiin katsoa vähän pitempäänkin.

"Äiti, tuossa se on!"

Heh, tuo alpakkatarha oli hyvä. Oltiin ihan mielissään Mikon kanssa, että tämä eläin kiinnostaa poitsua. Se katseli oikein pitkään tarhaan, kyykisteli ja käänteli päätään. Sitten se osoitti ja huusi "auto!". Niin, siellä alpakkatarhan takana oli autoja parkissa :D

Taidetaan ensi kerralla viedä poitsu automuseoon.

Mikko löysi hämähäkin!

Illalla nähtiin minun serkkua ja sen tyttöystävää. Ne vei meidät Pyynikin näköalatornille, jossa syötiin vastapaistetut munkit. Olipa muuten hyvvää!

Tornista näkyi hienosti koko Tampereen keskusta. :)

Tampereella yövyttiin ja nukuttiin pitkään. Aamulla lähdettiin ajamaan kohti Tuurin kyläkauppaa, koska Mikko ei oo siellä koskaan käynyt. Matkalla pysähdyttiin Ikeassa hakemassa Mikolle työpöytä. Niin, meillä se menee niin, että mies vaatii päästä Ikeaan ;)

Löysimme Tuurin kyläkauppaan. Vesaa ei näkynyt, mutta se punatukkainen siivoojanainen viipotti menemään. Nautittiin isot jätskiannokset. Nom nom.

Tuurin kyläkaupan vieressä oli muumi-leikkipuisto. Tottakai meillä piti päästä sinne leikkimään. Loppumatka autossa hoettiinkin "mamma, mamma" ja luettiin muumi-kirjaa. :D

Kesäloman summasummarum:

- Muumit on in.
- Kaikki muumit on muumimammoja.
- Hemuli ei oo hyvä.
- Kotieläimet ei oo kivoja.
- Pupu on kiva. Sille voi antaa heinää.
- Auto!
- Iltavillit hotellihuoneessa on jotain ihan muuta.
- Äiti ja isi on höpsöjä ku ne pussailee.

Olipa ihana kesäloma! :) Vielä ois viikko jäljellä ja siihen sisältyy ainakin Qstock.