keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Sairasta

Niin, sairasta.

Mää en oo yleensä ikinä sairaana ja tänä syksynä oon sairastanu ihan mahoton. Lokakuun puolella mulle tuli paha agniina ja siihen päälle tulirokko. Olin jo sillon lääkäreiden mielestä Dr. House - tapaus, ku oli niin kummalliset oireet.

Nyt, pari viikkoa tuon jälkeen mulle nousi ihan yhtäkkiä kuume 39.4 ja aivan järkyttävä olo. Ja nyt en yhtään yritä dramatisoida, vaan se olo oli oikeasti huono. Tosi huono. Itkin ja mikään asento ei ollu hyvä, paleli, tärisytti, oli kuuma, oli kylmä, päähän sattu jne.

Eilen alko kurkkukipu. Tänään menin sairaanhoitajan vastaanotolle ja sillä oli mukana opiskelija, jonka vuoksi minun käynti sitten venähtiki pitkäksi. Se sairaanhoitaja antoi sen opiskelijan tehä kaikki, eikä kaikki menny niinko strömsöissä.

Nooh, kuitenkin. Ne oli jo sitä mieltä, että mulla on vaan flunssaa ja olivat pakkaamassa minua kottiin. Pyysin sitte ottamaan pika-CRP (tulehdusarvot), että jos niissä ois jotain. Tämä opiskelija teki sit useamman reiän ja lopulta saatiin vertakin tarvittava määrä.

Selvisi sitten , että tulehusarvot on 110. Normaalia ois, että ne ois alle 10, joten ne on todellakin koholla. Nyt alko sairaanhoitajaakin vähän kummastuttamaan koko tilanne ja ohjasi minut suoraan lääkärille. Lääkäri otti nieluviljelyn ja määräsi antibiootin. Mulla on CRP - kontrolli perjantaina, että onko tulehdusarvot laskenu. Jos ei oo, niin sitte en tiiä mitä tapahtuu.

Että aiheutinpa taas kummastusta lääkärissä.

Niin ja joo, ne ois halunnu kirjottaa mulle sairaslomaa. En halunnu ottaa. Meen huomenna töihin.

Nin ja kaikkia kiinnosti. Hyvää päivänjatkoa! :)

Jenni

1 kommentti:

  1. Sulla aina sattuu noita opiskelijoita olemaan mukana :O Varo vaan jos joskus synnärilläki sitte sattuu opiskelijakätilö kaveriksi :D

    VastaaPoista