tiistai 26. helmikuuta 2013

Voihan polvi!

Tulee nyt tällainen valitusbloggaus mutta väliäkös sillä.

Mulla meni eilisissä reeneissä polvi jotenki paskaksi. Ei naksahtanu, ei kolahtanu, meni vaan. Meillä oli sarjassa yks liike, joka oli minun polvelle tosi paha, ja siitä se kai sitte tulikin. Loppujen lopuksi teki kipeää astua koko jalalle. En tykkää. Ottaa päähän. Paljon.

Mulla on siis lättäjalat, tai no ei ihan lätät vaan hienosti sanottuna laskeutunut holvikaari. Kun kisaryhmässä alotin, sain kuulla, että seison väärin. Oonhan mää tienny, että jalat lätät mutta tuli ihan yllätyksenä se, kuinka pahasti minä oikeasti oon vinossa ja polvet sisäänpäin. Tämän kommentin jälkeen kävelin varmaan viikon ihan oudosti ku mieitn koko ajan sitä, miten mulla menee polvet. Huonostihan ne menee. Miettikää oikeasti että kävelette 24 vuotta miten ootte tottunu ja sitte kuulette että se on väärin. Kyllä on taas maailma ihmeellinen paikka. Sain sillon ohjeita siihen, miten voin polvia kuntouttaa ja Julle (tanssiope) suositteli minun hommaavan Footbalancen pohjalliset, jotka korjaa kehon väärää asentoa.

No, nyt syksy on menny ja on kevät ja mitämitä, ihan niinku minä oisin muistanu tehä niitä jalkaliikkeitä! Tyhmä minä, tyhmä! Noh, siitäpä sitten kärsii. Nyt eilisen reenien jälkeen tajuan, että minun oikeasti PITÄÄ tehdä niitä jalkaliikkeitä, ei tästä muuten tuu mittään.

Mutta jotakin sentää oon tehny, hommasin itelle ne Footbalancen pohjalliset. Tästä oon ylpeä, hyvä minä! Voin suositella pohjallisia kaikille, joilla on virheasentoja. Vitsi nää on hyvät! Aluksi tuli vähän jalkapohjat kippeeksi, mutta koko liikkumisesta on tullu jotenki kevyempää ja helpompaa. Ihanaa. En lähtis enää minnekkää ilman pohjallisia. Pitäs käyä ostaan toiset.

Tässä kaikille nähtäväksi minun jalkojen asento (Footbalancen analyysi) :

Elikkä siis, oikealla on minun nilkkojen oikea asento, mikä se pitäs olla ku reenaan. Vasemmalla näkyy se, missä asennossa minun jalat on ku juoksen, reenaan, liikun.. siis nuohan on aivan järkyttävät! Ei oo mikkää ihme että polveen sattuu.

Nyt näistä asioista viisastuneena aloitan polvien kuntouttamisen. Vuojen päästä minun polvet on niin hyvät että voin tipahtaa 100 kilometrin korkuselta sillalta suoraan polven päälle ASFALTILLE. Että niin! Mur!

Jenni


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti